I miss you

Tänkte bara skriva ett litet inlägg om hur det går här borta... Imorgon har jag varit här i 1 och en halv månad och det känns helt overkligt hur snabbt den tiden har gått. Ibland måste jag stanna upp och tänka efter, det går fortfarande inte att fatta att jag är 9000 km hemifrån och att jag inte kommer se min familj, mina vänner, mitt hus eller min stad på ett helt år. Hela den här grejen är så sjukt stor och svår att fatta. De senaste dagarna har jag iallafall känt att jag saknar alla där hemma väldigt mycket! Inte för att det är dåligt här, det är tvärtom väldigt bra, men ibland när jag hör eller ser nåt som påmminner mig om hemma eller någon där hemma så blir jag ledsen och saknar er alla så himla mycket! Nu när jag är här inser jag verkligen hur underbara människor jag har runt omkring mig där hemma och hur mycket jag uppskattar varenda en av er! Och även om jag saknar er nu så kommer jag jag bli så jävla glad när jag äntligen får träffa er igen <3
Jag hoppas inte det låter som om jag inte har det bra här borta för så är det inte. Jag trivs verkligen jättebra här och jag har kommit in i mitt liv här mycket snabbare än jag trodde. Jag har träffat så många fina, nya vänner och alla är otroligt snälla. Det är många som är intresserade av mig och av Sverige och frågar massa frågor och vill lära sig prata svenska haha... Det är extremt kul när de försöker prata svenska för de flesta är verkligen dåliga och har jättesvårt att uttala ord rätt! Men det är bara kul! Det är också väldigt många som tycker det är kul att "visa" mig USA och lära mig hur allt går till här! Alla är så gulliga för så fort de börjar prata om något som jag inte vet vad det är, typ ett matställe, så säger det alltid: "Omg, you've never been there? Oh I have to take you there, we can go this weekend!". Det känns ganska typiskt amerikanskt att göra så, känns inte direkt som om någon i Sverige skulle säga så... Tänkte göra en liten lista nån dag med saker som skiljer sig mellan Sverige och USA, om det verkar intressant hehe... Kan försöka göra det imorgon!
Nu måste jag sluta skriva och börja plugga haha, men vill bara att ni ska veta hur glad jag är, både för att jag har det så bra här i USA och för att jag har så fina människor som väntar på mig därhemma :)

Min fina bakgrund på mobilen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback