26 januari 2014

Heey! Nu är det än en gång längesedan jag bloggade... Så självklart har det hänt en hel del! Förra veckan spelade jag massa matcher med mitt fotbollslag som jag älskar så mycket. På onsdagen och fredagen var jag på basketmatch (älskar schoolspiriten så himlahimla mycket, något jag kommer sakna massor. Whyy don't we have it in Sweden??), sen åkte jag, Isa, Jamie, Jess, Kayla, Tori och Maddi till Tacobell och sen hem till Jess. På lördagen var jag och Isa i the mall och jag köpte sista presenterna till henne. Sen slog jag in presenterna och gav dem till henne, hon blev jätteglad! Jag köpte yoga-pants (typisk grej här), choklad, en ram med en bild på oss och en tröja till henne. På kvällen hade vi en överrasknings middag/fest för Isa och det blev sjukt lyckat! Sen sov alla över hos Isa och på morgon åkte vi till Denny's och åt frukost. Sen var vi hos Mariah och kollade på the 49:ers game (Amerikansk fotboll). I måndags var vi lediga och då var det superfint väder så vi åkte till stranden.
 
 
Jamie, Maddi, Isa
 
Diana, Isa
 
Jamie
 
Jess, Tori, Jamie, Mariah, Diana, Slonne, Maddi, Sara, Alexys, Isa
 
 
Victoria, Sara
Sammy, Tori, Joanna, Isa, Mariah, Jamie
 
 
I onsdags var jag på Starbucks med Jess, Jam, Tori, Trevor och Isa och sen åkte vi på basketmatch på skolan. På tosdagen vann vi en match med 9-0 men jag kunde inte spela för jag hade en allergisk reaktion i mitt ansikte så när jag kom hem åkte jag till sjukhuset. Men det är lugnt nu! I fredags var jag på basketmatch igen, mot våra största rivaler Half Moon Bay. Det är sjukt hur mycket våra skolor hatar varandra och det var helt galet mycket bråk. De vann iallafall men det är lugnt för vi vann över dem i football och i soccer. Sen åkte vi alla hem till Holly där det var massa människor. Igår spelade jag volleyboll på förmiddagen med Jam, Mariah, Isa, Tori, Katie, Emily, Jayland, Javi och Brian. Sen åt jag middag med Jamie, Isa och Maddi och sen åkte vi hem till Trevor. Sen blev vi uttråkade och åkte till en baskethall som någon kunde koden till och spelade basket! Det var skitkul verkligen! Idag har jag varit på en hike med Tori och Sammy. Sen var jag hos Jess med Maddi och Jamie och kollade när vårat fotbollslag var med på TV. Väntade 45 minuter på att se 2 minuter haha... Sen har jag och Isa pluggat. 
 
Isa, Jamie, Tori
Laget
Leilani, Maddi, Victoria, Isa, Mariah
Kayla
Maddi, Jamie, Isa
 
Tori
Sammy
 
Allt är iallafall väldigt bra här och jag måste bara säga hur otroligt glad jag är att jag tog beslutet att åka hit. Hade aldrig förväntat mig att allt skulle gå så bra och att jag skulle må så bra här. Kommer bli riktigt jävla sorgligt att åka härifrån... Men jag saknar ju också alla er där hemma väldig väldigt mycket och ibland vill jag bara komma hem till er nununu! Det är sjukt hur mycket olika känslor ett utbytesår framkallar. Ledsamhet för att lämna Sverige, nervositet för att komma hit, glädje för hur underbart det är här, ledsamhet för att åka härifrån och glädje för att komma hem igen! Önksar ändå att alla fick chansen att åka på utbytesår för det är det bästa jag har gjort <3 Älskar er alla massor, massa pussar och kramar! Och juste vill bara tipsa om världens bästa film About Time som jag och Isa såg. Absolut en av mina nya favoritfilmer, så himla fin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback